logocentrična komedija o delcih, revoluciji in gledališču
igrajte se vse, ki v igri sodelujete[1]
kdo
dolores, kip žalostne matere božje
marijana, podoba svobode z delacroixove slike
pet dežurnih igralk (helena, ivana, vida, vera, stana)
in njihove zbezljane vloge:
helena, eksotična kraljica
ivana, papež
vida, domača perica
vera, astronomka
stana, svetovna in olimpijska prvakinja v šprintu na sto
kje in kako
na velikem odru v duhu stare komedije (z umetnimi joški)
uvodne opombe
za sedem ali dvanajst govorečih oseb
stano naj igra temnopolta oseba[2]
imena dežurnih igralk se ujemajo z imeni zbezljanih vlog zgolj zaradi lažjega branja
motnja v prostorčasju, anihilacija, stapljanje likov igralk z liki zbezljanih vlog ter
izstopi likov dolores in marijane iz kipa oz. slike so ključni uprizoritveni izzivi
pri oblikovanju dolores in marijane; naj uprizoritev črpa iz bogate krščanske in
revolucionarne ikonografija in glasbe
rekviziti, revolverji, pametni telefoni, besede (knjige/knjižice/teksti/sporočila/pisma),
naj bodo izbrani premišljeno
upočasnjeni govor
nabor odpovedanih žensk (meta hočevar, anja golob, nina šenk, alenka zupančič, maca
jogan, svetlana slapšak) naj se prilagaja času in prostoru
štirje telefonski pogovori in pismo
vera: na en teden, mogoče mesec, sej ne vem več, se menjavamo
gor, v garderobi spim
stana: pogrešam te
vera: vsi, ki smo ostal na plači
no, vse, ki smo ostale
moški so prvi zbežal, ko je dnarja zmanjkal
zato pa mamo feministično sezono
no, smo jo mel
mele
stana: a otroka sta v redu
helena: ne vem, kdaj pridem
ker dan je
šele
zdi se mi, da sem že sto let tukej
ivana: najprej zalijem vse rastline
vida: spoštovani abonenti
stana: pa ti, si v redu
vida: spoštovane abonentke
vera: direktorca in pomočnica ne dežurata, ker delata od doma
vida: dragi starši
helena: kako mi je včasih ta bajta dišala
vida: ljubi otroci
vera: za vsako različico programa je treba pripravit nove utemeljitve in izračune, program se pa ves čas spreminja
stana: ne vem, nisem v redu
ta odsotnost vsega, publike, smisla, besed, katarze, me ubija
ivana: zalijem rastline in grem na obhod
vida: ker so odpadle predstave, so odpadla tudi naša srečanja po predstavah, zato vas vabim k druženju na daljavo
ne
helena: po žlahtnem je dišala, po umetnosti
stana: nič ne bo v redu, na glavi mam štrudelj, podplate pa tko trde, da bi lahko bosa step plesala
vera: igralke dežuramo, ja, pet nas je ostal, za vse smo same
stana: pa te kocine povsod, v nosu, pod pajsho, brado mam do jošk, muco pa do kolen,
pacek
helena: zdej pa zaudarja, po gnilem, zatohlem, plesnivem malomeščanskem artizmu
vera: prej pa ni, da ni
razstave, literarni večeri, koncerti, branja, pogovori, predstavitve, okrogle mize, paneli, delavnice lektorske, pedagoške, ročna dela, vse smo mel, tud vodene oglede po upravi
helena: psevdoumetnost, to je zame artizem
ivana: pogledam, če je vse zaklenjeno, da ne puščajo radiatorji, kako je s kotlički, pipami, tuši, zračim, merim vlago
vida: razmere so, kakršne so
če me pogrešate, kot jaz pogrešam vas, se lahko, dokler se razmere ne izboljšajo, družimo prek ekranov
ne
helena: briga me, kaj piše v sskj
ivana: knjige potrebujejo nizko, pianino in rastline pa visoko vlažnost
helena: umetnost je, lahko pogledaš v etimološki slovar, nekaj, kar je narejeno z umom, kar je pametno, razumno, ne pa totalno neslano antiintelektualistično, kvazifeministično, retrogardistično stereotipiziranje
vera: nazadnje je šla v potrditev ena velika predstava za tri igralke in ena mejhna za dve
stana: a tujke bi
vera: obe bosta en tak postmodernistični kolaž, ena nerojenih predstav, druga
literarnih večerov
ivana: mamo navodila in tabelo z datumi in opravili, kamor se podpisujemo, da ne zalivamo preveč
povsod mamo tabele in red in se podpisujemo
vera: u, kakšni proporci
vida: dragi otroci
vera: gledam eno parafrazo delacroixove svobode
volčji čas ljubezni[3]
stana: izmi te rajcajo, kaj
vera: pa marija sedem žalosti iz škofjeloškega pasijona[4] je tud tukej
vida: vas zanima, kaj se v praznem gledališču zgodi z vlogami
vera: neka stara scena za razstavo, ki smo jo tud planiral, je obtičala na odru
vse je obtičal
vida: poiskali jih bomo
s skrito kamero
ne
ja
stana: vulgarizem, spiritualizem, postmodernizem, konstruktivizem, socrealizem, pointilizem, kubizem, fauvizem, antiintelektualizem
oprosti, ta res ni seksi
ivana: razen v intercu, tam se nobena ne podpiše
helena: feminizem je novi humanizem
vida: lepo vas pozdravlja vaše gledališče
alarm
ivana, helena, stana, vera: alarm, moram pogledat, kaj je, se slišva
/…/
[1] prim. dušan jovanović, znamke, nakar še emilija, 1970
[2] prim. caster semenya, dutee chand idr.
[3] rudi šeligo, režiserka in scenografka meta hočevar, veliki oder sng drama ljubljana, 1988
[4] pater romuald, režiserka in scenografka meta hočevar, veliki oder, sng drama ljubljana, 2000